Thursday, November 24, 2011

Aci Tuduh

Suatu hari di kedai komputer.

Aku : Ya, pakcik. Nak mouse? (sambil tersenyum)

Pakcik : Haaa. Bla.Bla.Bla. (crap talks)

Aku : Bla. Bla. Bla. (crap talks with smile) 

Pakcik : Ok. Ok. Boleh lah ni. (dia jadi beli mouse)

Aku : Orait. Bla. Bla. Bla. (some crap talks. konon ramah)

Pakcik : Ni, nak tanya ni. Hangpa boleh tak buat benda ni (Bla, bla, bla) ? 

Aku : Yang macam ni ke pakcik? (sambil menerangkan semula apa yang dikatakan pakcik tersebut dengan harapan betul).

Pakcik : Hang tanya balik ni, hang tak faham la ni. Kiranya hangpa tak reti la ni. Ishhh. Buang masa aku. Tak reti buat, cakap tak reti buat. 

Aku : Cheh. Cakap membabi buta sungguh. Main aci je tuduh orang tak reti. Cuba la hang terang elok-elok. (Semua tu dalam hati) . (Sambil melemparkan senyuman).

Geram. geram. geram. 

p/s : esok hari terakhir bekerja di kedai komputer.

No comments:

Post a Comment