Thursday, April 29, 2010

HiMEGA '10.


        HiMEGA '10. Alhamdulillah.

HiMEGA 2010 satu kenangan indah. Itulah yang dapat saya katakan. Ikhlas lagi jujur. 

Program Hijrah Menara Gading, atau HiMEGA adalah satu program yang dikendalikan oleh Haluan Siswa, sebuah sayap HALUAN. 24 hingga 26 April yang lalu di Kolej Pendeta Za’aba, Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi setepatnya.

Satu program, kembara, rehlah tarbawiyyah yang membuka mata dan minda saya. Alhamdulillah. 

Pertamanya, Alhamdulillah kerana Allah telah memilih hambaNya yang ini untuk terlibat dalam program yang sangat saya dahagakan.

Kalau nak cerita fasal pengisian program, saya pasti tak dapat saya ceritakan sepenuhnya kerana terlalu banyak. Saya pasti. Sangat pasti.

Tapi apa yang lebih pasti, saya dapat apa terlalu banyak perkara baru, benda baru, cerita baru dan sahabat baru. Alhamdulillah. Moga Allah redha.

Fikrah, da’wah, tarbiyyah, ukhuwwah. Beberapa output dari jutaan output HiMEGA. Alhamdulillah.

Anas Hakim, Salim, Munzir, Shukri, Uzair, Walip, Zul, Fendi, Firdaus a.k.a. Pidot, Saleem Wahab, Imran, Nasoha, Wan, Farhan a.k.a. Paan Alau, dan lain-lain yang tak disebut namanya, terima kasih banyak-banyak. Syukran jazilan kasirah. Barakallahulakum, Insya-Allah. 

HiMEGA '10. Apabila hati disapa tarbiyyah.
Sahabat-sahabat seHiMEGA. Moga Allah redha akan kalian.

p/s : masih terasa manisnya ukhuwwah sepanjang HiMEGA & rehlah tarbawiyyah. Terima kasih semua!

3 comments:

  1. assalamualaikum..ingat ana lagi???

    alhamdulillah Allah beri keizinan utk berkenalan dengan enta, walaupun sbntar tp ada kemesraan yg terselit. Insyaallah...

    sapaan tarbiyah mmg indah..
    Moga Allah redha dan istiqamahkan kita..

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam... ingat enta ridha? ingat... ana tak lupa...

    alhamdulillah... ana bersyukur dapat berkenalan dgn enta, sahabat2 matri, sahabat2 smik, sahabat2 smakl, & lain2... alhamdulillah... ana rasa ini satu nikmat... dan ana harap, ana tak hilang nikmat2 ni bila masuk ipt, insyaAllah...

    yang paling ana rasa, masa rehlah tarbawiy di KL... ana tahu ana tak berapa kenal dengan sahabat2 lain... ana baru sahaja kenal... tapi betul, sapaan tarbiyyah dan ukhuwwah mengeratkan ana dengan yang lain... ana taklah rasa asing sangat, bahkan ana rasa bahagia... alhamdulillah...

    ya, moga Allah redha dan istiqamahkan kita...

    ReplyDelete