Thursday, August 11, 2011

11 Ramadan #3

Salamalaik

Entry ke tiga dalam satu hari.

Kebuntuan dalam melakukan sesetengah kerja, lemah semangat, cepat marah membuat aku bermuhasabah sejenak. Aku tilik sedikit demi sedikit apa yang aku alami dalam masa dua, tiga minggu ni.

Apa yang dah aku buat dalam masa dua, tiga minggu ni?
Apa yang dah aku fikirkan dalam masa dua, tiga minggu ni?
Apa yang aku rasakan dalam dua, tiga minggu ni?
Macam mana aku berinteraksi dengan manusia sekeliling dalam dua, tiga minggu ni?
Sebaik mana prestasi kerja akademik aku dalam dua, tiga minggu ni?
Sekuat mana semangat aku dalam dua, tiga minggu ni?

Solusi:
Aku memikirkan terlalu banyak perkara. Itu bukan masalah utama sebenarnya. Memikirkan perkara yang tak patut difikirkan adalah masalah yang sebenar. Aku rasa dan aku fikir, aku perlu lupakan banyak perkara. Sekurang-kurangnya, buat masa sekarang.

Tu saja yang aku nak tulis. Terima kasih.

No comments:

Post a Comment